علی اکبری

  • ۰
  • ۰
دانلود

تیموم بدخیم چیست ؟
تیموم بد خیم بیماریی است که در آن سلولهای سرطانی ( بدخیم ) در تیموس یافت می شوند . تیموس اندام کوچکی است که در پشت استخوان جناغ قرار گرفته است . وظیفه آن ساختن نوعی از گلبولهای سفید بنام لنفوسیت است که در تمام بدن سیر کرده و با عفونت مبارزه می کنند . افراد مبتلا به تیموم بد خیم اغلب دارای بیماریهای دستگاه ایمنی می باشند که شایعترین آنها بیماریی است که عضلات بدن دچار ضعف می شود و تحت عنوان میاستنی گراویس ( Myasthenia gravis ) نامیده می شود .
در صورت مشاهده علائمی نظیر سرفه ای که خوب نمی شود ، ضعف عضلانی و یا درد قفسه سینه باید به پزشک مراجعه کرد . اگر چنین علائمی در بیماری وجود داشت ، پزشک از بیمار یک عکس رادیولوژی قفسه سینه ( Chest x - ray = CxR ) و یا CTScan ( نوعی تصویر نگاری بوسیله اشعه x بوسیله رایانه که قسمتهای مختلف بدن را به تصویر می کشد ) بعمل مئ آورد .
شانس بهبودی ( پیش آگهی ) و انتخاب نوع درمان به مرحله استقرار سرطان ( یعنی اینکه آیا سرطان محدود به تیموس بوده و یا به قسمتهای دیگر بدن انتشار یافته است ) ، نوع سلولهای سرطانی و وضعیت کلی سلامتی بیماربستگی دارد .
(( مرحله بندی بیماری ))
مراحل تیموم بد خیم :
بعد از تشخیص تیموم بدخیم آزمایشات زیادی روی بیمار انجام می شود تا دریابند آیا سلولهای سرطانی به قسمتهای دیگر بدن انتشار یافته اند یا خیر . این روش مرحله بندی نامیده میشود . پزشک معالج برای تعیین برنامه درمانی بیمار باید از مرحله استقرار سرطان آگاهی داشته باشد . سیستم مرحله بندی زیر برای تیموم بد خیم بکار گرفته می شود :

شامل 5 صفحه word



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-106624-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%aa%d9%8a%d9%85%d9%88%d9%85-%d8%a8%d8%af%d8%ae%d9%8a%d9%85/
  • ۹۵/۰۶/۳۰
  • sdadasd erqqwe

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی