علی اکبری

  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه24

فهرست مطالب

مجلس أوّل

حـقـائـق&zwnj و اعـتـبـاریّـات&zwnj

تمثیل&zwnj زندگی&zwnj دنیا به&zwnj نباتات&zwnj سرسبز و خشکیدن&zwnj آنها خطبة&zwnj « نهج&zwnj البلاغة&zwnj » دربارة&zwnj دنیا

کتاب معادشناسی/ جلد اول/ قسمت اول: مقام انسان در میان موجودات، پست ترین عوالم، فرق مومن و کافر، آخرت باطن دنیا است، آسانی

بسـم&zwnj الله&zwnj الـرّحمن&zwnj الـرّحیم&zwnj

سپاس&zwnj و حمد بی&zwnj اندازه&zwnj و قیاس&zwnj از ویژگیهای&zwnj حضرت&zwnj ربّ ودود ذوالجلال&zwnj و الاءکرام&zwnj ، خدای&zwnj منّان&zwnj است&zwnj که&zwnj بشر را بعد از آفرینش&zwnj و هدایت&zwnj تکوینیّه&zwnj به&zwnj خلعت&zwnj حرکت&zwnj بسوی&zwnj کمال&zwnj به&zwnj هدایت&zwnj تشریعیّه&zwnj راهنمائی&zwnj و مخلَّع&zwnj فرمود؛ اللَهُ وَلِیُّ الَّذِینَ ءَامَنُوا یُخْرِجُهُم&zwnj مِّنَ الظُّلُمَـ تِ إِلَی&zwnj النُّورِ. [1]

و پاکترین&zwnj درود و تحیّت&zwnj و اکرام&zwnj بر پیامبران&zwnj و برگزیدگان&zwnj راه&zwnj خدا و طریق&zwnj هدایت&zwnj بسوی&zwnj معارف&zwnj حقّة&zwnj او باد، که&zwnj با ارشاد خود بشر را از ظلمتکدة&zwnj جهل&zwnj به&zwnj وادی&zwnj ایمن&zwnj انوار علم&zwnj و دانش&zwnj الهیّه&zwnj رهبری&zwnj نمودند، و از جمود و رکود به&zwnj مقام&zwnj سعة&zwnj اطلاق&zwnj و گشایش&zwnj حقائق&zwnj و واقعیّات&zwnj به&zwnj پرواز درآوردند.

خاصّه&zwnj خاتم&zwnj پیمبران&zwnj حضرت&zwnj سیّدالمرسلین&zwnj محمّد بن&zwnj عبدالله&zwnj صلّی&zwnj الله&zwnj علیه&zwnj وآله&zwnj وسلّم&zwnj و جانشینان&zwnj او حضرت&zwnj سیّد الوصیّین&zwnj ، أمیرالمؤمنین&zwnj علیّ بن&zwnj أبی&zwnj طالب&zwnj و یازده&zwnj فرزند امجد او که&zwnj یکی&zwnj پس&zwnj از دیگری&zwnj عالم&zwnj را به&zwnj نور وجود خود منوّر، و با تحمّل&zwnj أعباء خلافت&zwnj و امانت&zwnj الهی&zwnj کاروان&zwnj بشریّت&zwnj را به&zwnj میقات&zwnj خدا و لقاء او رهنمون&zwnj شدند، و صدای&zwnj پر طنین&zwnj جرس&zwnj قافله&zwnj را به&zwnj گوش&zwnj جهانیان&zwnj رساندند.

در دلهای&zwnj مردم&zwnj از نفحات&zwnj قدسیّه&zwnj ، نور و سرور و حبور وارد کرده&zwnj ، و آن&zwnj دلها را به&zwnj مقام&zwnj عزّ خدا پیوستند. و راه&zwnj عبور از عقبات&zwnj مخوفه&zwnj و کریوه&zwnj های&zwnj مهولة&zwnj نفس&zwnj را به&zwnj راستی&zwnj و درستی&zwnj نشان&zwnj داده&zwnj ، به&zwnj مراحل&zwnj و منازل&zwnj واقعة&zwnj در طیّ طریق&zwnj آشنا نمودند. و انسان&zwnj را به&zwnj آخرین&zwnj منزل&zwnj خود که&zwnj مقام&zwnj مقرَّبین&zwnj و صدّیقین&zwnj و مخلَصین&zwnj است&zwnj به&zwnj حرم&zwnj امن&zwnj و امان&zwnj حضرت&zwnj پروردگار جمیل&zwnj و جلیل&zwnj رهبری&zwnj کردند؛ فَلِلّهِ دَرُّهُم&zwnj و علَیه&zwnj أجرُهم&zwnj و سلامُه&zwnj علَیهم&zwnj أجمَعین&zwnj . از آنجائی&zwnj که&zwnj توفیق&zwnj الهی&zwnj شامل&zwnj حال&zwnj این&zwnj بندة&zwnj ناچیز شد، تا در روزهای&zwnj ماه&zwnj مبارک&zwnj رمضان&zwnj از سنة&zwnj 1396 و در شب&zwnj های&zwnj این&zwnj ماه&zwnj از سنة&zwnj 1399 هجریّة&zwnj قمریّه&zwnj با بسیاری&zwnj از برادران&zwnj ایمانی&zwnj و اخلاّء روحانی&zwnj بحث&zwnj معاد که&zwnj از جمله&zwnj شریف&zwnj ترین&zwnj و زیباترین&zwnj بحث&zwnj های&zwnj اعتقادی&zwnj است&zwnj مرتّباً و مسلسلاً بازگو شود؛ خداوند رحمن&zwnj و رحیم&zwnj را سپاسگزارم&zwnj که&zwnj با تأییدات&zwnj بی&zwnj نهایت&zwnj و تسدیدات&zwnj بی&zwnj دریغ&zwnj خود باز بذل&zwnj مرحمت&zwnj و عنایت&zwnj نمود تا مذاکرات&zwnj را به&zwnj رشتة&zwnj تحریر آورده&zwnj و به&zwnj صورت&zwnj مجالسی&zwnj تدوین&zwnj شود، و بالنّتیجه&zwnj برای&zwnj خود حقیر و برادران&zwnj ایمانی&zwnj عزیز و ارجمند موجب&zwnj یادآوری&zwnj گردد.

این&zwnj مجالس&zwnj که&zwnj در حدود شصت&zwnj و اندی&zwnj خواهد بود، کیفیّت&zwnj سیر و حرکت&zwnj انسان&zwnj را در دنیا و عالم&zwnj غرور و اعتبار، و نحوة&zwnj تبدّل&zwnj نشأة&zwnj غرور را به&zwnj عالم&zwnj حقائق&zwnj و واقعیّات&zwnj ، و ارتحال&zwnj او را بسوی&zwnj خدا و غایة&zwnj الغایات&zwnj نشان&zwnj می&zwnj دهد؛ و در ابحاثی&zwnj مرتّباً از عالم&zwnj صورت&zwnj و برزخ&zwnj و نحوة&zwnj ارتباط&zwnj ارواح&zwnj در آنجا با این&zwnj عالم&zwnj ، و کیفیّت&zwnj خلقت&zwnj فرشتگان&zwnj و وظائف&zwnj آنها، و نفخ&zwnj صور و مردن&zwnj تمام&zwnj موجودات&zwnj و سپس&zwnj زنده&zwnj شدن&zwnj همة&zwnj آنها و قیام&zwnj انسان&zwnj در پیشگاه&zwnj حضرت&zwnj احدیّت&zwnj ، و عالم&zwnj حشر و نشر و حساب&zwnj و کتاب&zwnj و جزاء و عرض&zwnj و سؤال&zwnj و میزان&zwnj و صراط&zwnj و شفاعت&zwnj و أعراف&zwnj و بهشت&zwnj و دوزخ&zwnj بحث&zwnj می&zwnj نماید. از آیات&zwnj قرآن&zwnj و اخبار معصومین&zwnj و ادلّة&zwnj عقلیّه&zwnj و فلسفیّه&zwnj و مطالب&zwnj ذوقیّه&zwnj و عرفانیّه&zwnj به&zwnj نحو أوفی&zwnj و اوفر آمده&zwnj ، و



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-102870-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%af-%d9%88-%d8%a2%d9%92%d8%ae%d8%b1%d8%aa/
  • ۹۵/۰۶/۱۶
  • sdadasd erqqwe

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی