
لینک *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه24
فهرست مطالب
مجلس أوّل
حـقـائـق&zwnj و اعـتـبـاریّـات&zwnj
تمثیل&zwnj زندگی&zwnj دنیا به&zwnj نباتات&zwnj سرسبز و خشکیدن&zwnj آنها خطبة&zwnj « نهج&zwnj البلاغة&zwnj » دربارة&zwnj دنیا
کتاب معادشناسی/ جلد اول/ قسمت اول: مقام انسان در میان موجودات، پست ترین عوالم، فرق مومن و کافر، آخرت باطن دنیا است، آسانی
بسـم&zwnj الله&zwnj الـرّحمن&zwnj الـرّحیم&zwnj
سپاس&zwnj و حمد بی&zwnj اندازه&zwnj و قیاس&zwnj از ویژگیهای&zwnj حضرت&zwnj ربّ ودود ذوالجلال&zwnj و الاءکرام&zwnj ، خدای&zwnj منّان&zwnj است&zwnj که&zwnj بشر را بعد از آفرینش&zwnj و هدایت&zwnj تکوینیّه&zwnj به&zwnj خلعت&zwnj حرکت&zwnj بسوی&zwnj کمال&zwnj به&zwnj هدایت&zwnj تشریعیّه&zwnj راهنمائی&zwnj و مخلَّع&zwnj فرمود؛ اللَهُ وَلِیُّ الَّذِینَ ءَامَنُوا یُخْرِجُهُم&zwnj مِّنَ الظُّلُمَـ تِ إِلَی&zwnj النُّورِ. [1]
و پاکترین&zwnj درود و تحیّت&zwnj و اکرام&zwnj بر پیامبران&zwnj و برگزیدگان&zwnj راه&zwnj خدا و طریق&zwnj هدایت&zwnj بسوی&zwnj معارف&zwnj حقّة&zwnj او باد، که&zwnj با ارشاد خود بشر را از ظلمتکدة&zwnj جهل&zwnj به&zwnj وادی&zwnj ایمن&zwnj انوار علم&zwnj و دانش&zwnj الهیّه&zwnj رهبری&zwnj نمودند، و از جمود و رکود به&zwnj مقام&zwnj سعة&zwnj اطلاق&zwnj و گشایش&zwnj حقائق&zwnj و واقعیّات&zwnj به&zwnj پرواز درآوردند.
خاصّه&zwnj خاتم&zwnj پیمبران&zwnj حضرت&zwnj سیّدالمرسلین&zwnj محمّد بن&zwnj عبدالله&zwnj صلّی&zwnj الله&zwnj علیه&zwnj وآله&zwnj وسلّم&zwnj و جانشینان&zwnj او حضرت&zwnj سیّد الوصیّین&zwnj ، أمیرالمؤمنین&zwnj علیّ بن&zwnj أبی&zwnj طالب&zwnj و یازده&zwnj فرزند امجد او که&zwnj یکی&zwnj پس&zwnj از دیگری&zwnj عالم&zwnj را به&zwnj نور وجود خود منوّر، و با تحمّل&zwnj أعباء خلافت&zwnj و امانت&zwnj الهی&zwnj کاروان&zwnj بشریّت&zwnj را به&zwnj میقات&zwnj خدا و لقاء او رهنمون&zwnj شدند، و صدای&zwnj پر طنین&zwnj جرس&zwnj قافله&zwnj را به&zwnj گوش&zwnj جهانیان&zwnj رساندند.
در دلهای&zwnj مردم&zwnj از نفحات&zwnj قدسیّه&zwnj ، نور و سرور و حبور وارد کرده&zwnj ، و آن&zwnj دلها را به&zwnj مقام&zwnj عزّ خدا پیوستند. و راه&zwnj عبور از عقبات&zwnj مخوفه&zwnj و کریوه&zwnj های&zwnj مهولة&zwnj نفس&zwnj را به&zwnj راستی&zwnj و درستی&zwnj نشان&zwnj داده&zwnj ، به&zwnj مراحل&zwnj و منازل&zwnj واقعة&zwnj در طیّ طریق&zwnj آشنا نمودند. و انسان&zwnj را به&zwnj آخرین&zwnj منزل&zwnj خود که&zwnj مقام&zwnj مقرَّبین&zwnj و صدّیقین&zwnj و مخلَصین&zwnj است&zwnj به&zwnj حرم&zwnj امن&zwnj و امان&zwnj حضرت&zwnj پروردگار جمیل&zwnj و جلیل&zwnj رهبری&zwnj کردند؛ فَلِلّهِ دَرُّهُم&zwnj و علَیه&zwnj أجرُهم&zwnj و سلامُه&zwnj علَیهم&zwnj أجمَعین&zwnj . از آنجائی&zwnj که&zwnj توفیق&zwnj الهی&zwnj شامل&zwnj حال&zwnj این&zwnj بندة&zwnj ناچیز شد، تا در روزهای&zwnj ماه&zwnj مبارک&zwnj رمضان&zwnj از سنة&zwnj 1396 و در شب&zwnj های&zwnj این&zwnj ماه&zwnj از سنة&zwnj 1399 هجریّة&zwnj قمریّه&zwnj با بسیاری&zwnj از برادران&zwnj ایمانی&zwnj و اخلاّء روحانی&zwnj بحث&zwnj معاد که&zwnj از جمله&zwnj شریف&zwnj ترین&zwnj و زیباترین&zwnj بحث&zwnj های&zwnj اعتقادی&zwnj است&zwnj مرتّباً و مسلسلاً بازگو شود؛ خداوند رحمن&zwnj و رحیم&zwnj را سپاسگزارم&zwnj که&zwnj با تأییدات&zwnj بی&zwnj نهایت&zwnj و تسدیدات&zwnj بی&zwnj دریغ&zwnj خود باز بذل&zwnj مرحمت&zwnj و عنایت&zwnj نمود تا مذاکرات&zwnj را به&zwnj رشتة&zwnj تحریر آورده&zwnj و به&zwnj صورت&zwnj مجالسی&zwnj تدوین&zwnj شود، و بالنّتیجه&zwnj برای&zwnj خود حقیر و برادران&zwnj ایمانی&zwnj عزیز و ارجمند موجب&zwnj یادآوری&zwnj گردد.
این&zwnj مجالس&zwnj که&zwnj در حدود شصت&zwnj و اندی&zwnj خواهد بود، کیفیّت&zwnj سیر و حرکت&zwnj انسان&zwnj را در دنیا و عالم&zwnj غرور و اعتبار، و نحوة&zwnj تبدّل&zwnj نشأة&zwnj غرور را به&zwnj عالم&zwnj حقائق&zwnj و واقعیّات&zwnj ، و ارتحال&zwnj او را بسوی&zwnj خدا و غایة&zwnj الغایات&zwnj نشان&zwnj می&zwnj دهد؛ و در ابحاثی&zwnj مرتّباً از عالم&zwnj صورت&zwnj و برزخ&zwnj و نحوة&zwnj ارتباط&zwnj ارواح&zwnj در آنجا با این&zwnj عالم&zwnj ، و کیفیّت&zwnj خلقت&zwnj فرشتگان&zwnj و وظائف&zwnj آنها، و نفخ&zwnj صور و مردن&zwnj تمام&zwnj موجودات&zwnj و سپس&zwnj زنده&zwnj شدن&zwnj همة&zwnj آنها و قیام&zwnj انسان&zwnj در پیشگاه&zwnj حضرت&zwnj احدیّت&zwnj ، و عالم&zwnj حشر و نشر و حساب&zwnj و کتاب&zwnj و جزاء و عرض&zwnj و سؤال&zwnj و میزان&zwnj و صراط&zwnj و شفاعت&zwnj و أعراف&zwnj و بهشت&zwnj و دوزخ&zwnj بحث&zwnj می&zwnj نماید. از آیات&zwnj قرآن&zwnj و اخبار معصومین&zwnj و ادلّة&zwnj عقلیّه&zwnj و فلسفیّه&zwnj و مطالب&zwnj ذوقیّه&zwnj و عرفانیّه&zwnj به&zwnj نحو أوفی&zwnj و اوفر آمده&zwnj ، و

لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-102870-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d8%af-%d9%88-%d8%a2%d9%92%d8%ae%d8%b1%d8%aa/
- ۹۵/۰۶/۱۶